rosersbloggen

Alla inlägg under december 2011

Av rosersbloggen - 16 december 2011 07:52


Hej igen,


Igår på träningen så var det tydligen ett gäng som tröttnat på innebandy. Men ärligt grabbar ISHOCKEY det är ju bara Perra som kanske kan lyckas där. Om inte hans bräckliga gamla kropp på 89kg går sönder så är det ju bara han som kan tackla. 1,7m lär ju bara glida runt i mittzon och tycka att han är cool eftersom han får ha så mycket skydd på sig. Coach är ju typ 100 år, dålig kondis och mycket liten, en sådan hockeyspelare har jag aldrig sett. Men ni gör ju som ni vill, enligt Coach så är det ju ni som är vårt lags stjärnor. :-(


Gårdagens bästa. Mini-Me i kassen var en riktig jävla betongvägg, 1,4m försökte och försökte men Mini-Me räddade ALLT. Om han fortsätter så här så ligger Mackan och Mange risigt till. Fortsätt så här, men till nästa gång kan du kanske släppa in ett skott från 1,4m han självförtroende kan nog inte bli så mycket sämre än va det var i morse när han vaknade av att kudden var blöt av tårar.


Trollkarlen var uppe igår för att springa ev sig de två extra kilona som fastnat på honom under hans 2 månaders uppehåll. Att en fotskada kan göra att det fastnar så mycket på rumpan är heeelt otroligt. Men det är alltid kul att se Trollis trollabinda oss med fantastiska finter, tyvärr uteblev ju dom som vanligt men dom kanske kommer, jag ger honom en träning till.


(Läs indian namn) StukadFot stod för dagens dragning när han korvade upp Ahlmen men en riktigt fin tunnel, Ahlmen visste inte vart han skulle ta vägen efter så han såg till så att StukadFot fick sig en flygtur. När StukadFot for i backen och skrek sitt klassiska tjejskrik så vaknad "Kanonen" och blåste i sin Pipa!!! STRAFF! Att en sovande domare har så mycket makt, men men straffen satte StukadFot iskallt.


Imorgon är det dax för match borta mot Salem. Hoppas att de som tror på en blivande NHL karriär kommer och tittar iallafall för det känns som deras platser i laget vär borta.


Ses imorrn killar.


MVH

?? 

Av rosersbloggen - 15 december 2011 12:00

Tja,


Här kommer mitt första inlägg.

Jag tänkte att jag skulle prata lite om träningen i Tisdags.


Efter en svidande torsk mot Bele kom grabbarna upp till träningen, taggade till tusen, eller? Nää riktigt så va det inte, det var precis som vanligt, Magnusson gick runt och skröt om sin nya klubba som var så JÄVLA bra och hållbar. Det tog 4,7 minuter innan någon petade på den och klubban gick i två delar. Om man tittade ritkigt noga så såg man en tår titta ut ur ögat på grabben. Verkligen synd, grabben hoppade över löpningen för att få till den perfekta vinkeln, mitt tips stanna hemma ikväll.


Ante var stekhet, han var precis överallt på plan. Det som saknades när träningen var slut var ett MÅL. Han sköt och sköt, ibland sköt han 4-5 gånger i samma sving, fast tyvärr så ville inte bollen bli träffad. Det är bara att ta nya tag ikväll, mitt tips kom ikväll.


Det var kul att se 2m, 1,7m och 1,4m på planen. Äntligen har dom uppfattat att det finns två medspelare på halva som man kan passa. Fantastiskt. Jag har även ett svagt minne av att 1,7m sköt ett skott. Dom går från klarhet till klarhet. Mitt tips kom ikväll.


Lindell och Adam glimmade med sin frånvaro, som vanligt sätter dom Ahlmen i en konstig sits. Jag börjar fundera på om Lindell och Adam kanske inte pluggar/jobbar, om man tänker tillbaka på de matcher dom spelat så är dom väldigt kramiga efter ett mål. Tänkt om vi kanske har ett litet kärlekspar i laget. Mitt tips kom ikväll och berätta!


Det var lite skvaller.

Nu börjar vi ladda inför träningen ikväll.


MVH

??

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Tja,

Här Kommer JAG skriva lite tankar och skvaller från den innersta kretsen av RealRosers. Med andra ord det ni inte visste kommer ni snart att få reda på..

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Ska jag avslöja mig när Sessen är slut??
 Nej, lev ditt liv som Spiderman!
 JA, jag vill veta vem det är som är så COOL!!

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards