rosersbloggen

Alla inlägg under januari 2012

Av rosersbloggen - 10 januari 2012 10:22

Efter ett lååångt uppehåll från träning är jag nu tillbaka.


Var uppe på min första träning i Tordags, finns igentligen inte så mycket att säga lite folk, liten hall och två kassa målisar..


Trots att det var två dåliga målisar så var det faktiskt så att dom två var dom som var absolut bäst på planen. Berra i ena kassen och AHLMEN i den andra. Berra höll hööög klass första 30 minuterna men sedan så hände något, det verkade som att bollarna inte vill träffa honom längre. Jag fick höra lite skvaller från tisdagsträningen där Berra höll samma höga klass första 20 men sen tappade han det helt.

Ahlmen som är skadad och inte kan spela ute offrade sig och ställde sig i skåpet. Kanske inte den bästa men fick även han några skott rakt i magen. Det som gjorde att han var bäst på träningen var att han visade tjuvknep som ingen annan målis har visat förut, som att trycka målburen rakt bakåt när någon i motståndarlaget står bakom mål. Fantastiskt.


Nu undrar ni säkert om det bara var Ahlmen och Berra på träningen, Nej. Det var ett gäng glada kisar som försökte och försökte men det ville sig inte riktigt. Något som var kul att se var att Magnusson träffade mål några gånger, men dom satt inte riktigt i krysset som han påstår att dom alltid gör. Näää, denna gång rullade dom hela vägen från halva och in över mållinjen. Kanon, men som vi säger ALLA LÖSA GÅR OM, så jag har nu bestämt att dina mål räknas bort.


Till det sämsta som hände. Två lag slutade på lika många vunna matcher detta fick avgöras på straffar. Alla straffar var så iskallt inBOMBADE från kort avstånd så Berra hade ingen chans att ta dem. Men det var en kille som inte riktigt hade förstått detta, När det var Dan´s tur så gick han fram och la den sämsta straffen genom tiderna. Den var tillochmed sämre än Söderbergs straff som resulterare i en U2:a. Bättring på den fronten, men nu slipper ju Coach tänka på om Dan ska få lägga någon straff denna sesse.


Vi ses på träningen ikväll..

MVH

????

Presentation


Tja,

Här Kommer JAG skriva lite tankar och skvaller från den innersta kretsen av RealRosers. Med andra ord det ni inte visste kommer ni snart att få reda på..

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Ska jag avslöja mig när Sessen är slut??
 Nej, lev ditt liv som Spiderman!
 JA, jag vill veta vem det är som är så COOL!!

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards