rosersbloggen

Direktlänk till inlägg 15 februari 2012

Real VS Grimsta

Av rosersbloggen - 15 februari 2012 18:23

På lördag spelas det hetaste derbyt i innebandyns lägre divisioner. Detta spelas mellan Rosersberg och Grimsta.

Efter ett tips på gästboken så ska jag här skriva lite om vårt motstånd här på bloggen som har klättrat med stormsteg på listan över dom hetaste bloggarna i Sverige!

Håll i er nu kör vi.


Grimsta:

Ett lag som har en ledning som känner ALLT och ALLA inom innebandy Sverige. Råkar laget göra en dålig säsong så ringer man bara några samtal och ser till så att man får hoppa upp en division iallafall. Dom har verkligen förstått vad sport i tävlingssammanhang innebär. Men det är klart det är ju en sport i sig att kunna fjäska sig till framgång. Efter denna säsong så får nog hela laget ställa upp på att bli lite bruna om tungan för att få laget till div. 1. Dom är världsklass utanför banan, men på planen saknas det fortfarande en del till den absoluta toppen.


Visst har dom spelare som kan spela innebandy men vissa saknar det där lilla extra. (Eller har dom det där LILLA extra?)


Så här kan en eventuell startfemma se ut för grimsta på lördag:



  

88 kg Koponen


   90 kg Göthe 

      

83 kg Grinder


87 kg Strömberg


82 kg Waktén


84 kg Erlandsson


Detta ger en startfemma på HELA 514 kg. Med detta uträtt så JA dom har det där lilla extra.


TränareMaimon Abdallah,

 som skulle ta en given plats i förstafemman. Han kanske skulle kunna ta två platser efter jul. Som ni kanske ser på bilden så är han inte riktigt 100.


Grimska kan vara det enda laget i serien/världen som har en

Koordinator!

Om jag får säga vad jag tycker så ser det mer ut som om han ska sitta inne för att ha koordinerat något heeelt annat, kanske helikopterrånet i Västberga.


För att inte Grimsta ska kunna gå under pga spelarbrist så gör sportchefen


 

inget annat än att tillbringa tid med sin familj och fru!!! Ingen sålig tanke alls men genom lite lätt Googling så förstår man ganska snabbt att de små kanske inte kommer att bli så glada över generna.


Med denna stab och trupp kan man ju tycka att Grimsta ska vara bättre. Om man sedan lägger till att dom har en som är anställd bara för att filma deras matcher gör ju inte saken bättre. Killen som filmar har fått låna sin farfars första videokamera, så kvaliten på filmerna är inte ALLTID den bästa. Kan dom inte bara ge killen en ny kamera. Man tycker ju synd om killen som måste släpa på den där pjäsen till VARJE jävla match. Det kan ju inte vara lätt att klippa ihop filmerna på VHS spelaren. Jag förmodar att "Koordinatorn" analyserar filmerna efter varje säsong och hittar fel som domarna och motståndarna har gjort. Sedan ringer han till Jonas som snabbt lyfter telefonen och ringer förbundet. Där lägger han fram alla dom "bevis" som dom har samlat in. Vips, så har Grimsta lyckats att göra en dålig säsong men ändå kliva upp en division. Bra jobbat!!


 

Detta var det som Grimsta har att komma med och här kommer en bild för att visa er hur

farliga dom är..... eller? Om ni blev rädda så ta en titt på detta istället


  SMVOFGM IMP
1.Vallentuna IBK16102496-8332
 
2.Salems IF15933128-9430
 
3.Rosersbergs IK1683593-8427
 
4.Bele Barkarby IF IBF1572690-9123
 
5.Vendelsö IK1564596-9222
 
6.Högalids IF1571791-9022
 
7.Tyresö FBC16718106-11922
 
8.Grimsta AIK1663798-10921
 
9.Jakobsbergs IBF16601079-8118
 
10.Hammarbyhöjden IBK1545685-9117
 
11.IBF Offensiv Lidingö15221170-98

8



Inte så rädda längre. Nä jag kunde väl tänka mig det. Börja ladda nu för faan, tänka vad jag kan få skämmas för det här om vi torskar. Här lägger jag upp senaste mötet mot Grimsta titta på detta och använd detta som tändvätska denna gång ska vi inte ge dom en chans. Tagga nu killar.



MVH

??


 
 
Ingen bild

JB

17 februari 2012 16:44

Ser fram emot sammandraget efter matchen! Lägger Real Rorsers upp något?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av rosersbloggen - 1 mars 2012 19:30

  Ibland undrar man vart folk tar vägen, och ibland tycker man det bara är skönt att folk försvinner! Under denna sesse så har folk kommit och gått. Nu är frågan vad gör dessa herrar nu?   Skalman Han kom han sågs han somnade. Det verkar som ...

Av rosersbloggen - 24 februari 2012 08:09

Oj plötsligt så har det hänt. Jag har helt slut på ideér. Vad ska jag skriva om? Ge mig tips på vad jag kan skriva om!!   Lite kort bara om gårdagens träning coh en sanna historia om en kille som fick ALLT!   Linus "Bajs" Jämtdal har var...

Av rosersbloggen - 21 februari 2012 08:45

    Omröstning!!     Nu finns det en ny omröstning ute här på bloggen!! Det är viktigt att alla medverkar!! ...

Av rosersbloggen - 20 februari 2012 19:39

Yeees, vi gjorde det!! 10-8 till REAL!!!   Ni kanske undrar hur vi kan ligga under med 1-5?? Jo, det gör vi för att de 250 personerna i publiken ska få se hur REAL är när dom är som bäst. PANG så står det 7-6 till REAL. Vi visste om att det skull...

Av rosersbloggen - 14 februari 2012 12:55

För er som har något ni verkligen vill tala om för alla andra men kanske inte riktigt vågar så har jag nu skapat en Gästbok.   Denna hittar ni en bit ner på sidans vänstra sida.   Känn er som hemma och skriv vad ni tycker och tänker, man få...

Presentation


Tja,

Här Kommer JAG skriva lite tankar och skvaller från den innersta kretsen av RealRosers. Med andra ord det ni inte visste kommer ni snart att få reda på..

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Ska jag avslöja mig när Sessen är slut??
 Nej, lev ditt liv som Spiderman!
 JA, jag vill veta vem det är som är så COOL!!

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards